Virksomheden har siden 2008 leveret filtre til den professionelle del af ventilationsbranchen – kun til B2B kunder. Udvalg, fleksibilitet og hurtig levering kendetegner virksomhedens kerneværdier og er en del af dens konkurrencemæssige fordel.
Virksomheden har specialiseret sig primært indenfor luftfiltre og har en betydelig ekspertise indenfor ventilationsteknik, kundeservice, rådgivning og grossisthandel.
Strategien fokuserer på at imødekomme markedets behov ved at tilbyde filtre, der sikrer hurtig levering, høj kvalitet og professionel rådgivning. Man er lagerførende på en stor del af de aktuelle filtre, der benyttes på markedet og kan, takket være egen produktionskapacitet, hurtigt producere specialløsninger. Dette giver virksomheden en konkurrencemæssig fordel, som er opbygget over tid.
Nye kunder vil kunne tiltrækkes ved, gennem øget brug af markedsføring og salgsindsats, at øge kendskabet til virksomheden og de ydelser der leveres. Hidtil har man ikke foretaget tiltag indenfor salg og markedsføring da kunderne løbende er kommet til og det er sket via mund-til-mund.
For en strategisk køber vil der ligge et meget interessant forretningsgrundlag, hvor flere synergier vil kunne opnås: produktportefølje, kundeportefølje, administration, økonomi og salg. Ligeledes vil man kunne opnå en portefølje af interessante leverandører med kompetencer og specialviden indenfor ventilation.
For en stand-alone køber, som ønsker egen virksomhed, er virksomheden også et interessant køb.